حقوق کارکنان پیمانکاری در قم بررسی میشود

به گزارش آتیهآنلاین به نقل از فارس، احمد اقازیارتی با اعلام این خبر اظهار کرد: برهمین اساس و حسب نکات نظارتی و توجه به مفاد ماده (۳۹) قانون تأمین اجتماعی، پیرو مقدمه فصل دوم و بند ۴ بخشنامه تنقیح و تلخیص ضوابط بیمهای مقاطعهکاران و با توجه به بخش "ب" قسمت ۲ دستور اداری شماره ۵۰۲۰/۹۶/۲۴۳۰ مورخ ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ درباره احراز هویت و اصالت قرارداد مقاطعهکاری، ضرورت کنترل و نظارت بر انجام تعهدات قانون تأمین اجتماعی توسط کارفرمایان، لزوم بهرهگیری از ظرفیتهای سازمان جهت جلوگیری از ایجاد سوابق بیمهای غیرواقع و بهرهمندی بیمهشدگان از حمایتهای قانونی با اعلام دستمزدهای واقعی، دقتنظر مجدد واحدهای اجرایی درباره انجام بررسیهای تحقیقی به رعایت و اجرای موارد جلب شده است.
وی افزود: در قراردادهای پیمانکاری با ماهیت خدماتی، مانند پیمانهای تأمین نیرو برای امور ایاب و ذهاب، برای احراز حقوق و مزد شاغلان، حداقل دو مرحله در سال طی دوره اجرای پیمان، باید از واگذارنده کار استعلام افراد شاغل و دریافت اسناد مالی پرداخت حقوق و مزایا و مستندات واریز مالیات تکلیفی مربوطه انجام شود.
معاون منابع بیمه ای تامین اجتماعی قم بیان کرد: درصورت هرگونه مغایرت موضوعات مذکور، اقدام مقتضی جهت رسیدگی به سوابق بیمهای غیرواقع یا مطالبه حق بیمه بابت اظهار دستمزد واقعی اجرا خواهد شد.
وی گفت: دستور اداری «نظارت بر صورت مزد و حقوق کارکنان شاغل در عملیات پیمانکاری» در راستای «ساز و کار کنترل فرار بیمهای با واقعیسازی دستمزدها» به عنوان زیرپروژه طرح «ارتقای مدیریت وصول منابع سازمان» در چارچوب طرحهای بیستگانه تحولی تأمین اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است.