JAI NewsRoom مدیریت

حقوق کارکنان پیمانکاری در قم بررسی می‌شود

29 مرداد 1404 | 11:12

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از فارس، احمد اقازیارتی با اعلام این خبر اظهار کرد: برهمین اساس و حسب نکات نظارتی و توجه به مفاد ماده (۳۹) قانون تأمین اجتماعی، پیرو مقدمه فصل دوم و بند ۴ بخشنامه تنقیح و تلخیص ضوابط بیمه‌ای مقاطعه‌کاران و با توجه به بخش "ب" قسمت ۲ دستور اداری شماره ۵۰۲۰/۹۶/۲۴۳۰ مورخ ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ درباره احراز هویت و اصالت قرارداد مقاطعه‌کاری، ضرورت کنترل و نظارت بر انجام تعهدات قانون تأمین اجتماعی توسط کارفرمایان، لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های سازمان جهت جلوگیری از ایجاد سوابق بیمه‌ای غیرواقع و بهره‌مندی بیمه‌شدگان از حمایت‌های قانونی با اعلام دستمزدهای واقعی، دقت‌نظر مجدد واحدهای اجرایی درباره انجام بررسی‌‎های تحقیقی به رعایت و اجرای موارد جلب شده است.

وی افزود: در قراردادهای پیمانکاری با ماهیت خدماتی، مانند پیمان‌های تأمین نیرو برای امور ایاب و ذهاب، برای احراز حقوق و مزد شاغلان، حداقل دو مرحله در سال طی دوره اجرای پیمان، باید از واگذارنده کار استعلام افراد شاغل و دریافت اسناد مالی پرداخت حقوق و مزایا و مستندات واریز مالیات تکلیفی مربوطه انجام شود.

معاون منابع بیمه ای تامین اجتماعی قم بیان کرد: درصورت هرگونه مغایرت موضوعات مذکور، اقدام مقتضی جهت رسیدگی به سوابق بیمه‌ای غیرواقع یا مطالبه حق بیمه بابت اظهار دستمزد واقعی اجرا خواهد شد.

وی گفت: دستور اداری «نظارت بر صورت مزد و حقوق کارکنان شاغل در عملیات پیمانکاری» در راستای «ساز و کار کنترل فرار بیمه‌ای با واقعی‌سازی دستمزدها» به عنوان زیرپروژه طرح «ارتقای مدیریت وصول منابع سازمان» در چارچوب طرح‌های بیست‌گانه تحولی تأمین اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است.

بازگشت به فهرست