بهبود کیفیت خدمات درمانی مهمترین هدف راهبردی آموزش مدیران

به گزارش آتیهآنلاین، دکتر حمیدرضا صفیخانی، عضو هیات مدیره سازمان تامیناجتماعی که در حاشیه نخستین «دوره تخصصی و ملی آموزش مدیران سلامت» سخن می گفت، با بیان این مطلب گفت: سازمان تامیناجتماعی با برخورداری از بیمارستانها و مراکز درمانی سرپایی در سراسر کشور، به عنوان دومین نهاد ارایه دهنده خدمات درمانی و بهداشتی مطرح است. در نتیجه حجم عظیمی از نیروهای متخصص حوزه سلامت در این سازمان مشغول به فعالیت هستند.
وی افزود: در بحث مدیریت بیمارستانها، آنچه که اهمیت دارد، شناخت کافی از مختصات بیمارستان، مسائل و مشکلات بیمارستان، تنوع نیروی انسانی و در یک کلام نحوه اداره بیمارستانها است.
عضو هیات مدیره سازمان تامیناجتماعی اعلام کرد: این دوره آموزشی با این هدف طراحی شده است که روسای بیمارستانها و درمانگاههای تامیناجتماعی با مقولههای مدیریتی کلان از جمله رهبری سازمانی آشنا شوند و بتوانند کارایی مجموعه خود را ارتقا دهند، همچنین همسویی بیشتر با اهداف نظام سلامت و اجرای بهینه راهبردهای سازمان تامیناجتماعی نیز از دیگر اهداف مهم برگزاری این دورههای آموزشی به شمار میرود.
صفیخانی با اشاره به مباحث آموزشی که در این جلسه ارایه کرد، گفت: این مباحث شامل دو بخش بود؛ بخش نخست به ویژگیهای رهبری سازمانی اختصاص داشت؛ در این حوزه توجه به شناخت و آگاهی افراد از توانمندیهای مدیریتی خود، توسعه فعالیتها و اتخاذ رویکردها مورد توجه قرار گرفت. این مبحث عمدتا بر نگاه درونی و شناخت افراد از خود متمرکز بود.
او ادامه داد: بخش دوم مبحث به رهبری دیگران مربوط میشود. در این حوزه نیز مسائلی مانند ابزارهای رهبری دیگران، آشنایی با شیوههای رهبری و مقاومتهایی که ممکن است وجود داسته باشد مطرح میشود.
عضو هیات مدیره سازمان تامیناجتماعی، ابراز امیدواری کرد: با ارائه این مباحث و تبادل تجارب با همکاران بتوانیم مسیر ارتقای کیفیت خدمات درمانی را بهبود بخشیم.
به گزارش آتیهآنلاین، نخستین «دوره تخصصی و ملی آموزش مدیران سلامت» به میزبانی ادارهکل درمان تأمیناجتماعی استان تهران در سالن اجتماعات بیمارستان شهید دکتر لبافینژاد طی روزهای 28 و 29 مرداد برگزار میشود.