JAI NewsRoom مدیریت

تولد نوزاد چهار کیلو و ۴۴۰گرمی با زایمان طبیعی در بیمارستان تامین اجتماعی زنجان

25 تیر 1404 | 11:46
تولد نوزاد چهار کیلو و ۴۴۰گرمی با زایمان طبیعی در بیمارستان تامین اجتماعی زنجان

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان زنجان، دکتر مهدی نیک سیرت با اعلام این خبر افزود: تولد نوزادان در این وزن با روش زایمان طبیعی مسبوق به سابقه است.

وی ادامه گفت: در سال های گذشته تولد نوزادان با وزن بیش از ۵ کیلوگرم به روش زایمان طبیعی در شهرهایی مانند زنجان، قم ، اردکان، میاندوآب و هرمزگان نیز به ثبت رسیده که همه این موارد پس از تایید متخصصان زنان و زایمان انجام گرفته است.

رییس بیمارستان تامین اجتماعی امام حسین(ع) زنجان بیان کرد: این مادر ۲۲ ساله که برای بار اول نعمت مادر شدن را می چشد در زایمان خود نوزادی پسر با وزن ۴ کیلو و ۴۴۰ گرم به روش طبیعی در بیمارستان امام حسین (ع) به دنیا آورد.

نیک سیرت ادامه داد: این مادر زنجانی در هفته ۴۰، فرزند پسر خود را با قد ۵۵ سانتی‌متر، با وزن یاد شده به دنیا آورده است که می تواند یک رکود زایمان با روش طبیعی در بیمارستان امام حسین (ع) محسوب شود.

وی بیان کرد: به رغم وزن بالای این نوازد با تلاش متخصصان زنان و مامای بیمارستان امام حسین(ع)، این مادر زنجانی و نوزاد تازه متولد شده دارای حال عمومی مناسب هستند.

طبق نظر متخصصان پزشکی، زایمان‌های طبیعی نسبت به سزارین عوارض بسیار کمتری برای مادر و نوزاد دارد و پیشنهاد پزشکان به مادران باردار انجام زایمان طبیعی است.

بازگشت به فهرست